تفاوت قفل‌های دیجیتال و سنتی چیست؟

تابحال چندبار پیش آمده است که کلید خانه را جا بگذارید و پشت در بمانید تا کسی به شما کلید برساند؟ حتی حواس‌جمع‌ترین آدم‌ها هم این تجربه ناخوشایند را داشته‌اند.

به گزارش اخبار ساختمان، حتما اسم قفل‌های دیجیتال را شنیده‌اید. تاقبل از این قفل‌های دیجیتال بیشتر برای اداره‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ اما این روزها که بازار گجت‌های هوشمند خانگی بسیار داغ شده است، کاربران تمایل زیادی برای نصب قفل‌های دیجیتال در منازلشان از خود نشان می‌هند. اما بیایید با هم بررسی کنیم که اصلا کاربرد قفل دیجیتال چیست و چه تفاوتی با قفل‌های سنتی دارد.

قفل‌ سنتی؛ قدیمی‌ پردردسر

تابحال چندبار پیش آمده است که کلید خانه را جا بگذارید و پشت در بمانید تا کسی به شما کلید برساند؟ حتی حواس‌جمع‌ترین آدم‌ها هم این تجربه ناخوشایند را داشته‌اند. تازه این‌ها به کنار، امیدوارم که خوش‌شانس بوده باشید و تجربه گم کردن کلید را نداشته باشید.

یک اعتقاد قدیمی عجیب بین خانواده‌های ایرانی وجود دارد که همگی فکر می‌کنند اگر کلید خانه گم شد، حتما یک دزد آن را پیدا می‌کند. عجیب‌تر آنکه فکر می‌کنند که دزد می‌تواند دقیقا حدس بزند که این کلید برای کدام خانه است و با دوستانش به حساب موجودی خانه خواهند رسید. البته این توهم توطئه یک پیشینه ذهنی قدرتمند دارد و آنهم باهوش بودن دزدهای ایرانی است! هنر نزد ایرانیان است و بس!

چرا قفل دیجیتال بخریم؟

قفل‌های دیجیتال هوشمند یکی از مهم‌ترین و درعین حال پرکاربردترین ابزار درمیان گجت‌های الکترونیک هستند که توانسته‌اند جای خود را درمیان مشتریان باز کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل کاربران برای استفاده از قفل‌های هوشمند، سهولت استفاده از آن‌ها در کنار امنیت کم‌نظیرشان است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بهترین قفل های دیجیتال سال ۲۰۲۱ را مطالعه کنید.

استفاده از قفل الکترونیک مزایای زیادی دارد. اگر هنوز برای خرید قفل الکترونیک مردد هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا از مزایای این گجت جذاب و کاربردی بیشتر بدانید:

استفاده مادام‌العمر

قفل‌های دیجیتال مصداق بارز «یک بار هزینه کن و یک عمر استفاده کن» هستند. این قفل‌ها معمولا گارانتی مادام‌العمر تعمیر دارند و کمتر پیش می‌آید خراب شوند. مخصوصا اگر این قفل‌ها را از برندهای معتبر موجوددر بازار تهیه کنید که نمایندگی فعال دارند.

این قفل‌ها طول عمر بسیار مطلوبی دارند و نباید نگران خراب شدنشان باشید. از طرف دیگر، می‌توانید با هربار تعویض خانه، به سادگی قفل الکترونیک را از جایش دربیاورید و با خودتان به خانه جدید ببرید.

این قفل‌ها معمولا به سادگی روی تمام انواع درب‌ها نصب می‌شوند و با آن‌ها سازگاری مناسبی دارند. هرچند توصیه می‌کنم که قبل از خرید و نصب قفل‌های الکترونیک با کارشناسان فروش مشورت کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

مدیریت از راه دور

یادتان هست قدیم‌ها، وقتی قرار بود به مسافرت برویم، خانه را به کسی می‌سپردیم و از او می‌خواستیم گاهی به خانه سر بزند؟ دیگر با وجود قفل‌های الکترونیک، به این کارها نیاز ندارید. شما به صورت بالقوه یک نگهبان سرسخت روی در منزلتان دارید.

قفل‌های الکترونیک مانند باقی گجت‌های هوشمند، اپلیکیشن مخصوصی دارند که روی تلفن همراه هوشمند شما نصب می‌شود و تمام اطلاعات ورود و خروج را به شما مخابره خواهند کرد. این سیستم، زمانی که در خانه نیستید و قرار است برای مدتی از خانه دور بمانید بسیار کاربردی است.

 

امنیت بسیار بالا

قفل‌های الکترونیک با استفاده از سیستم‌های پیچیده امنیتی تقریبا غیرقابل هک و نفوذ هستند و خیال مشتری را از بابت ورود به خانه راحت می‌کنند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که امنیت منزلتان در لیست دغدغه‌ها و نگرانی‌هایتان جا دارد، در خرید قفل الکترونیک تردید نکنید. این قفل‌ها می‌توانند خیالتان را صددرصد از بابت امنیت راحت کنند.

از طرفی بسیاری از قفل‌ها این ویژگی را دارند که با دوبرابر کردن امنیت، برای روزهایی که مسافرت هستید خیالتان را راحت کنند. رمز عبور دومرحله‌ای یکی از تدابیری است که می‌توانید برای دوبرابر کردن امنیت قفل‌هایتان به کار بگیرید.

کاربری آسان

یکی از نگرانی‌های افراد در مورد قفل‌های هوشمند دیجیتال، کار با آن‌ها است. همینکه نام هوشمند یا دیجیتال به گجت‌ها اضافه می‌شود، ناخودآگاه همگی به این فکر می‌کنند که کار با آن‌ها سخت خواهد بود. اما نگران نباشید. استفاده از قفل‌ دیجیتال بسیار آسان‌تر از قفل‌های مکانیکی است.

قفل‌های الکترونیک علاوه بر طراحی زیبا کاربری بسیار آسانی دارند و متناسب با توانایی افراد، دسترسی متفاوت به آن‌ها می‌دهد تا به سادگی لمس سنسور درب را باز کنند.

ممکن است مهمانی داشته باشید که زمانی از راه برسد که شما در خانه نیستید. شما می‌توانید از قبل برای مهمانتان رمز عبور موقتی تعریف کنید تا مهمانتان به سادگی با وارد کردن رمز وارد خانه شود. این رمزها زمان‌دار هستند و شما می‌توانید بعد از مدتی آن‌ها را غیرفعال کنید. طیف وسیع دسترسی و راه‌های مختلف بازشدن، از قفل‌های دیجیتال انتخابی ایده‌آل ساخته است.

سیستم‌های هشدار

اگر فکر کردید که قفل‌های الکترونیک صرفا به عنوان قفل عمل می‌کنند و کاری جز باز و بسته کردن در ندارند، سخت در اشتباهید. قفل‌های الکترونیک عموما به سیستم‌هایی مجهز هستند که خیالتان را از بابت خیلی چیزها راحت می‌کنند.

یکی از این سیستم‌ها، سیستم هشدار حریق در قفل‌های دیجیتال است. این قفل‌ها به سنسورهای حرارتی مجهز هستند و اگر دمای داخل ساختمان از حدی بالاتر برود، به کاربران هشدار حریق خواهند داد.

اگر کسی بخواهد به زور وارد خانه شما شود، قفل الکترونیک به شما خبر خواهد داد که تهاجمی به در صورت گرفته است.

از طرفی شما می‌توانید با فعال کردن سیستم قفل کودک، در را از داخل خانه قفل کنید تا خیالتان راحت شود که کودکتان از خانه بیرون نمی‌رود. این سیستم علاوه بر خانه‌هایی که در آن‌ها کودکان هستند، به درد کسانی می‌خورد که سالمندان مبتلا به آلزایمر در آن‌ها زندگی می‌کنند.

 

ظاهر زیبا

قفل‌های دیجیتال در کنار تمام مزایای منحصر به‌فردشان، ظاهر بسیار زیبا و مدرنی به منازل شما خواهند بخشید.

طراحی متنوع این قفل‌ها هم مطابق میل و سلیقه کسانی است که به معماری مدرن علاقه دارند و هم مدل‌هایی از این قفل‌ها باب میل افرادی است که بیشتر کلاسیک پسند هستند. اگر قصد خرید قفل دیجیتال دارید نگران ظاهر آن‌ها و جور شدنشان با دکوراسیون داخلی خانه‌هایتان نباشید. تنوع در طراحی این قفل‌ها آنقدر زیاد است که هر سلیقه و هر نوع خانه‌ای را پوشش خواهد داد.

حتما می‌دانید که برای خرید محصولات بعد از تحقیق درمورد محصولات موردنظر و اطمینان از انتخاب محصولی که با نیاز و انتظارات شما تطابق کامل دارد، باید از اعتبار فروشگاه موردنظرتان مطمئن شوید.

شرکت یوکا، به عنوان یکی از اراده‌دهندگان برتر قفل‌های هوشمند در ایران فعالیت می‌کند و محصولات متنوعی را به مصرف کنندگان ارائه می‌کند. هم‌چنین، شما با خرید قفل‌های هوشمند یوکا، از خدمات پس‌ از فروش مادام‌العمر یوکا بهره‌مند خواهیدشد.

 

 

 

منبع:

http:/www.akhbarsakhteman.ir/show_nc/10932/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D9%82%D9%81%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F