همه چیز درباره درب های ضد سرقت

زمانی که صحبت از امنیت خانه و خانواده به میان می آید استفاده از درب ضد سرقت ترک با کیفیت، نقطه ای عالی برای شروع است. این درب ها اولین خط دفاعی خانه در برابر سارقان محسوب می شوند و مهم است که در انتخاب و خرید آن ها دقت زیادی داشته باشیم.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره ی دستگیره های درب ضد سرقت می توانید به سایت یوکا مراجعه کنید.

 

برخی نکاتی که هنگام انتخاب درب ضد سرقت باید به آن ها توجه کرد عبارتند از:

 

۱٫درباره شرکت سازنده تحقیق کنیم

 

شناخت شرکت سازنده از بسیاری جهات اهمیت دارد که یکی از مهم ترین دلایل آن داشتن گارانتی و ضمانت درب ضد سرقت می باشد.

 

توصیه می شود سراغ شرکت هایی بروید که مطمئن باشید اگر درب در همان ابتدا یا بعد از مثلا شش ماه با مشکلی روبرو شد افراد کاردان شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن به مشکل رسیدگی کرده و آن را برطرف کنند.

 

۲٫درب استیل یا آلومینیومی؟

 

این سوالی است که اغلب افراد از خود می پرسند و پاسخ آن در واقع به هدف استفاده از درب بستگی دارد.

 

بدون شک استیل از آلومینیوم محکم تر است و اگر استحکام درب اولویت اول شما باشد پاسخ این سوال استیل می باشد.

 

با این حال ظاهر استیل از نظر زیبایی شناسی، با سلیقه همه افراد هم خوانی ندارد و همچنین در برابر زنگ زدگی مقاوم نیست.

 

در صورت انتخاب درب های آلومینیومی دقت کنید که برای امنیت آن باید از مش استیل ضد زنگ و درجه ۳۱۶ دریایی استفاده شده باشد، در غیر این صورت احتمالا درب امنیتی نخواهد بود.

 

۳٫از مواد با کیفیت در ساخت آن استفاده شده باشد

 

در ساخت همه محصولات روش های ارزان نیز وجود دارد که باعث می شود از مواد کم کیفیت یا بی کیفیت در تولید آن ها استفاده شده باشد، درب ضد سرقت نیز از این مسئله مستثنی نیست.

 

هنگام خرید درب ضد سرقت به مواد مورد استفاده در ساخت آن دقت کرده و توجه داشته باشید که حتما خدمات پس از فروش داشته باشد.

 

۴٫قفل و دستگیره

 

قفل و دستگیره درب های ضد سرقت به اندازه موتور یک خودرو اهمیت دارد. همیشه به دنبال درب هایی باشید که قفل و دستگیره با کیفیت ارائه دهند، اگر برند خاصی را نمی شناسید به معنای کیفیت پایین آن نیست، بلکه شما به تحقیقات بیشتری درباره آن نیاز دارید.

 

نکته مهم دیگر این است که مطمئن شوید بدنه قفل داخل چارچوب درب جا گرفته باشد، انواع ساده تر قفل ها که مخصوص درب های چوبی معمولی هستند به راحتی و با وارد کردن ضربه می شکنند.

 

برای امنیت بالاتر می توانید از قفل های دیجیتال استفاده کنید.

 

۵٫لولا

 

لولا نیز مانند قفل و دستگیره اهمیت زیادی دارد. یک درب استیل معمولی بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم وزن دارد بنابراین کیفیت لولای نگهدارنده آن بسیار مهم است.

 

با این حال در برخی درب های استیل از لولای فرنگی مخصوص درب های چوبی استفاده می کنند در حالی که یک درب ضد سرقت استیل با کیفیت به پین لولای جوش خورده نیاز دارد، به عبارت دیگر لولا باید به چارچوب در که به دیوار متصل است جوش خورده باشد.

 

درب های آلومینیومی که بسیار سبک تر هستند معمولا از لولای فرنگی استفاده می کنند که با یک پین به چارچوب درب قفل می شود.

 

مزایای درب ضد سرقت

 

یکی از سوالاتی که اغلب افراد درباره درب های ضد سرقت در ذهن دارند این است که مزیت و برتری این درب ها با توجه به قیمت بالاتر آن ها نسبت به درب های معمولی چیست و آیا هزینه ای که برای این کار صرف می کنند ارزشش را دارد یا خیر؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم استفاده از درب ضد سرقت در واقع یک سرمایه گذاری هوشمندانه و عاقلانه است و از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

از ورود سارقان جلوگیری می کند؛ بسیاری از درب های ضد سرقت از فلزات محکم و با کیفیت بالا ساخته شده اند، بنابراین امکان شکستن آن و ورود بدون اجازه به داخل خانه تقریبا امکان ناپذیر است و به همین دلیل امنیت ساکنان خانه حفظ شده و احتمال سرقت اشیا قیمتی در غیاب صاحب خانه بسیار کاهش می یابد.

 

دوام زیادی دارند؛ درب های ضد سرقت به دلیل جنس عالی – مانند استیل – که برای ساخت آن ها استفاده می شود سوراخ یا خراب نمی شوند و تا سال ها نیاز به تعویض ندارند.

 

ارزش ملک را افزایش می دهند؛ استفاده از درب های ضد سرقت یکی از امتیازاتی است که هنگام فروش یا اجاره خانه می توان روی آن تاکید کرده و باعث افزایش ارزش ملک می شود.

 

روی ظاهر خانه تاثیر مثبت دارد؛ این درب ها معمولا طراحی شیک و زیبایی دارند و به ورودی خانه جلوه خاصی می بخشند.

 

ضد حریق هستند؛ درب های امنیتی تولید شده در اکثر شرکت ها ضد حریق هستند، این نوع درب ها از گسترش آتش در خانه جلوگیری کرده و در برابر آتش سوزی مقاوم می باشند.

 

منبع:

https://www.khabaronline.ir/news/1332495/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA