مانند تمام دستگاه ها که هنگام استفاده از آنها باید نکاتی برای نگهداری از آنها را رعایت کرد. هنگام استفاده از قفل دیجیتال هم باید نکاتی برای استفاده از آنها بدانید تا با استفاده صحیح باعث افزایش عمر آنها شوید.

سلامت و امنیت قفل ها بسیار اهمیت دارد به این دلیل که قفل ها سد امنیتی خانه و محل کار شما در برابر تهدیدات خارجی هسنند. حتی اگر از قفل های پیشرفته هم استفاده میکنید باید آنها را به درستی استفاده کنید و به طور مداوم آنها را چک کنید تا در صورتی که مشکلی دارند آن را برطرف کنید.

طبق گفته اکثر سازندگان قفل ها عمر متوسط آنها حدود ۷ سال است و در صورت استفاده بیشتر از آنها ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوید. در ادامه این نوشته به برخی نکات برای افزایش عمر قفل های دیجیتال اشاره میکنیم.

تمیز کردن قفل ها

حتما باید قفل ها را هر چند وقت یک بار تمیز کنید، برای تمیز کردن آنها از پارچه مرطوب استفاده کنید، استفاده از برخی شوینده ها برای پاک کردن این دستگاه ها میتواند به آنها آسیب بزند. همچنین پاک کردن قفل ها علاوه بر افزایش عمرشان مزیت دیگری هم دارد. مثلا اگر از قفل های رمزی استفاده میکنید ممکن است پس از چند بار استفاده اثر انگشتتان روی قفل بماند و سارقان با استفاده از آن تشخیص دهند که رمز قفل شما چه چیزی است. برای همین هم هر چند وقت یک بار آنها را تمیز کنید.

استفاده از پیچ و لولای مناسب برای در و قفل ها

استفاده از پیچ های کوتاه و لولاهای ضعیف برای درب این امکان را برای سارقان فراهم میکند که به راحتی به خانه شما نفوذ کنند. همچنین استفاده از پیچ های غیر استاندارد باعث میشود که قفل روی در بسیار حرکت کند و به مرور زمان فرسوده شود.
روغن کاری قفل ها
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در استفاده از قفل های درب روغن کاری آنها است، طی زمان های مشخصی اقدام به روغن کاری زبانه ها و بخش های مکانیکی قفل ها نمایید.

 

منبع:

https:/yucca.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D9%82%D9%81%D9%84/