قفل هوشمند (انگلیسی: Smart lock‎) یک قفل الکترومکانیکی است که با هدف انجام عملیات قفل کردن و بازنمودن قفل در درب‌های هوشمند، طراحی شده‌است. قفل‌های هوشمند اغلب بر روی قفل‌های مکانیکی (انواع ساده قفل‌های سنتی) نصب می‌شوند و از لحاظ فیزیکی، قفل معمولی را ارتقا می‌دهند. این قفل‌ها مانند قفل‌های سنتی، از دو بخش اصلی تشکیل می‌شوند: قفل و کلید، با این تفاوت که در قفل‌های هوشمند، کلید فیزیکی نمی‌باشد، بلکه یک گوشی هوشمند یا یک کلید الکترونیکی برای این منظور پیکربندی شده‌است که به صورت بی‌سیم انجام احراز هویت مورد نیاز برای بازکردن قفل فیزیکی درب را، انجام می‌دهد. قفل‌های هوشمند اغلب بخشی از یک اتوماسیون خانگی می‌باشند.

 

ابزار هوشمند ابزاری است که قدرت تحلیل و تصمیم گیری به صورت مجزا دارد. قفل هوشمند توانایی این را دارد که در یک فرآیند با سرعت بالایی عملیات احراز هویت را انجام داده و برای باز کردن یا باز نکردن درب تصمیم گیری کند. قفل هوشمند سامسونگ در کنار برند های دیگری مثل yale و Gateman توانسته سطح بالایی از هوش مصنوعی را با امکاناتی که یک قفل الکترونیکی ترکیب کند و به این طریق قفل هوشمند سامسونگ را به یک برند معتبر تبدیل کند. قفل هوشمند سامسونگ اعتبار خود را مدیون برند سامسونگ نیست و شما می توانید کیفیت این قفل های هوشمند را با یک جستجوی ساده بسنجید. اگر از حمل و ساخت کلیدهای پر تعداد و سنگین خسته شده اید و علاقه دارید امنیت محل کسب و کار یا منزل خود را افزایش دهید، قفل هوشمند سامسونگ یک راه حل ساده و مطمئن است که در ادامه به دلایل این موضوع خواهیم پرداخت..

 

هوشمند بودن یک قفل سامسونگ تا چه حد است؟

داستان ساختمان پلاسکو و آتش سوزی آن را حتما به خاطر دارید. یک آتش سوزی کوچک در طبقات بالای ساختمان منجر به انفجار، ریزش ساختمان و از دست رفتن جان مردم عادی و آتش نشانان شجاع شد. اگر آن آتش سوزی سریعتر خاموش می شد، آیا این اتفاق می افتاد؟ این تنها مورد آتش سوزی در ساختمان های تجاری نبوده است و پاساژهای بسیاری در سالیان اخیر حتی در زمان تعطیلی دچار حریق شده اند. سرعت عملکرد و وجود تجهیزات آتش نشانی در این شرایط کافی نیست و باید اطلاع رسانی به سرعت انجام شود. قفل هوشمند سامسونگ می تواند با استفاده از سنسورهای حرارتی متوجه این موضوع شده و به سرعت به شما یا پایگاه مد نظر شما اطلاع رسانی کند. آتش سوزی درون واحد شما رخ داده است و درب قفل است؟ جای هیچ نگرانی نیست چرا که می توانید قفل هوشمند سامسونگ را از راه دور برای ورود آتشنشان ها باز کنید و حتی اگر شما این دستور را ندهید قفل خودش توانایی تشخیص این موضوع را خواهد داشت. می توانید برای خود و شرکای خود یک کارت ورود داشته باشید که یا از قفل اثر انگشتی سامسونگ استفاده کنید. اگر کسی قصد وارد شدن با انهدام قفل را داشته باشد، قفل هوشمند سامسونگ به هیچ وجه تسلیم نمی شود، قبل از انهدام کامل یک پیام هشدار برای شما ارسال می شود و درب هم بسته می ماند.

منبع:

http://samsunglock.rozblog.com/post/1