مزایای نصب قفل دیجیتال بدون دستگیره هوشمند

قفل‌های دیجیتال بدون دستگیره دارای سنسورهای هشداردهنده از جمله سنسور ضد سرقت، ضد حریق و ضد شوک می‌باشند. از این رو، استفاده از این نوع قفل‌ها امنیت درب ضد سرقت را بسیار بالا می‌برد.

 

قفل دیجیتال را میتوان روی درب های شیشه ای هم نصب کرد، اما این درب ها با درب های معمولی تفاوت دارند، این نوع شیشه از انواع رنگی، چاپ شده و لاکی است که در مقایسه با شیشه معمولی مقاومت بالاتری دارد اما ضخامت یکسانی دارند.

این نوع شیشه را سکوریت مینامند که ۵ برابر مقاومت بالاتری دارد. همچنین به این دلیل که از آنها به منظور ساخت درب استفاده میشود، جنس آنها به این صورت است که حتی اگر بشکنند به قطعات تیز و برنده تبدیل نمیشوند، این مسئله باعث کاهش صدمات در طول ساختمان سازی میشود.

اگر میخواهید درب ورودی ساختمان از جنس شیشه ای داشته باشید، استفاده از سکوریت انتخاب مناسبی برای شماست، به این دلیل که این نوع احتمال صدمه رسیدن به انسان را به مقدار زیادی کاهش میدهد.

روی درب های شیشه میتوان انواع قفل ها مانند قفل دیجیتال بدون دستگیره یا دستگیره های هوشمند را نصب و استفاده کرد.

 

مهم‌ترین مزایای این قفل‌ها عبارت است از:

 

۱- سیستم ضد شوک: در صورتی که به این قفل‌ها، ولتاژ غیرمجازی وارد شود، قفل های دیجیتال بدون دستگیره به طور اتوماتیک خاموش می‌شود.

 

۲- سیستم ضد سرقت: در صورتی که سارقین چند بار رمز ورود را اشتباه وارد کنند یا سعی کنند با وارد کردن ضربه به قفل دیجیتال، آن را از کار بیندازند، آلارم قفل به صدا در خواهد آمد.

 

۳- سیستم اعلام حریق: در صورت بروز آتش‌سوزی، سیستم هشدار این قفل به شما اطلاع خواهد داد.

 

۴- قفل امنیتی: از مزایای قفل دیجیتال بدون دستگیره این است که برای باز کردن آن نیاز به داشتن کارت و آگاهی از رمز عبور به طور همزمان است. بنابراین، در صورت گم کردن کارت نیز لازم نیست نگران باشید. چون بدون رمز، این قفل هوشمند باز نمی‌شود.

 

۵- مجهز به قفل کودک

 

۶- قفل شدن خودکار درب: با وجود این قفل‌ها، درب به صورت خودکار با بسته شدن قفل می‌شود. بدین معنا که امکان باز کردن در از بیرون بدون کارت و رمز میسر نیست. اما امکان باز کردن در از داخل وجود دارد. بنابراین دیگر نگرانی برای قفل کردن در وجود ندارد.

 

۷- عدم نیاز به دسته کلید: اگر فراموشکار هستید، قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت انتخابی مناسب برای شماست. چرا که با استفاده از این قفل‌های دیگر نیازی به کلید برای ورود به خانه خود ندارید.

 

۸- امکان باز و بسته کردن در به صورت ریموت: در برخی مدل‌ها می‌توانید با استفاده از گوشی خود نسبت به قفل کردن در منزل اقدام کنید.

 

۹- ظاهر زیبا: اگر زیبایی قفل برای شما مهم است، قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت یک انتخاب مناسب با ظاهری زیباست.

 

 

قفل دیجیتال اثر انگشتی

 

برای استفاده از قفل اثر انگشتی، کافی است که اثر انگشت همه اعضای خانواده را در آن ثبت کرده و دیگر از کارت، رمز و کلید برای باز کردن در خانه استفاده نکنید. با توجه به این که این درها تنها با اثر انگشت‌های تعریف‌شده باز می‌شوند، از امنیت بالایی برخوردار هستند.

 

برخی از این قفل‌ها تا ۱۰۰ اثر انگشت را پشتیبانی می‌کنند.

 

قفل هوشمند رمزدار

رمز قفل‌های دیجیتال رمزدار بین ۶ تا ۱۲ رقم می‌تواند داشته باشد؛ بنابراین پیدا کردن رمز این قفل‌ها به سادگی صورت نمی‌گیرد.

 

قفل کارتی درب ضد سرقت

قفل کارتی دارای مغزی الکترونیکی است و در نتیجه تنها به افرادی که کارت مغناطیسی دارند و رمز آن را نیز می‌دانند اجازه ورود می‌دهد. امروزه استفاده از قفل کارتی در بسیاری از هتل‌ها متداول است. این مدل از قفل‌های دیجیتال دارای چند کارت هستند که می‌تواند در اختیار ساکنین خانه قرار گیرند.

 

برخی قفل‌های کارتی این قابلیت را دارند که مشخص کنند که چه فردی در چه تاریخ و ساعتی می‌تواند قفل را باز کنند و در غیر آن زمان رمزها کار نمی‌کند.

 

انواع قفل کارتی ضد سرقت

قفل کارتی آفلاین: در این نوع قفل، هیچ ارتباطی بین قفل و نرم افزار نیست و همه ارتباطات از طریق همان کارت است.

 

قفل کارتی آنلاین: باز و بسته شدن این قفل به صورت آنلاین و از طریق سیستم وایرلس که به نرم‌افزار اصلی وصل شده صورت می‌گیرد و نیاز به حضور فرد نیست. در واقع این قفل به صورت ریموت باز و بسته می‎شود.

 

قفل کارتی با کارت تماس مستقیم: این قفل‌ها ساده‌ترین نوع قفل‌های کارتی ضد سرقت هستند و همان نوعی هستند که استفاده از آن‌ها در هتل‌ها رایج است. برای باز کردن این قفل‌ها لازم است کارت بر روی قفل قرار گیرد و با آن تماس داشته باشد.

 

قفل کارتی با کارت RFID: در این نوع قفل برای باز کردن درب نیازی به تماس مستقیم کارت با قفل نیست و باز کردن در از طریق امواج رادیویی که بین قفل و کارت برقرار می‌شود، صورت می‌گیرد.

 

کلید مکانیکی چیست؟

کلید مکانیکی برای باز کردن روزمره قفل دیجیتال هوشمند ضد سرقت عموما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه هنگامی کار می‌رود که شما رمز خود را فراموش کرده و کارت خود را نیز گم کرده‌اید.

 

نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت

همان‌طور که در مطلب انواع درب ضد سرقت اشاره شده است، به طور کلی در بازار ایران سه نوع درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت چینی در دسترس است. نصب قفل دیجیتال بر روی همه این درها امکان‌پذیر است، اما اصول و قواعد خاص خود را دارد.

 

نکات مهم برای نصب قفل دیجیتال روی درب ضد سرقت

ضخامت درب ضد سرقت برای نصب قفل‎های دیجیتال لازم است حداقل باید ۳٫۵ تا ۹ سانتی‌متر باشد.

فاصله لبه درب ضد سرقت تا نقش و نگارهای بر روی درب باید حداقل ۱۲ سانتی‌متر باشد.

طول شفت نباید از مرکز درب خارج شود (طول دم کلیدی).

 

منبع:

https: antitheftdoor.com