قفل دیجیتال

 

هوشمند سازی تنها مختص خانه‌های لوکس نیست!

آیا تا به حال مجبورشده‌اید سریع به خانه خود برگردید تا بفهمید که آیا درب منزل را بسته‌اید یا نه! اگر جواب بله است، پس به خوبی می‌دانید که هوشمند سازی تنها مختص خانه‌های لوکس نیست.

وقتی مسئله مربوط به امنیت و حفظ دارایی‌های با ارزش باشد، همه خانه‌ها نیاز به هوشمندسازی دارند. شما ممکن است به همۀ وسایل هوشمند نیاز نداشته باشید ولی حتماً یکی از آنها به دردتان خواهد خورد.

اما ممکن است بپرسید: «دستگاه‌های هوشمند شامل چه مواردی هستند و کدام یک بیش از بقیه مناسب خانه من است؟»

اول ببینیم خانه هوشمند چیست؟

اصطلاح خانه هوشمند برای توصیف خانه‌ای استفاده می‌شود که شامل یک شبکه ارتباطی است که لوازم مختلف را به هم متصل می‌کند و به کاربران امکان کنترل، نظارت و دسترسی از راه دور را می‌دهد.

هوشمندسازی تنها به این معنا نیست که باید همۀ دستگاه‌ها را از راه دور کنترل کرد بلکه منظور این است که می‌توان نیازهای خانگی را به شکلی راحت و کارآمد برطرف کرد.

دستگاه‌های هوشمند به اینترنت وصل می‌شوند و بسیاری از آن‌ها دارای اپلیکیشن‌های تلفن همراه هستند. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد تا از طریق Wi-Fi به آن‌ها دسترسی داشته باشد و دستگاه‌های مختلف را کنترل کند.

مثلاً می‌توان با استفاده از فناوری قفل دیجیتال هوشمند، درب خانه را از راه دور با استفاده از گوشی همراه باز یا قفل کرد، بدون آنکه دغدغه فراموشی یا گم شدن کلیدها وجود داشته باشد.

با استفاده از فناوری هوشمند، می‌توان فهمید که در داخل و خارج از خانه چه خبر است و آیا اوضاع بر وفق مراد است یا نه! به عنوان مثال، اگر در خانه تنها هستید و فرزندی کوچک دارید و می‌خواهید از اتفاقات پشت درب با خبر شوید، چشمی دیجیتال را خریداری کنید.

این وسیله هوشمند به شما کمک می‌کند تا از هر جای خانه و بدون بلند شدن و رفتن به جلوی درب، از هرگونه فعالیت در پشت درب باخبر شوید. به این صورت می‌توانید خود و خانه را در شرایط امنی قرار دهید و از ورود هر فردی جلوگیری کنید.

از دیگر کاربردهای خانه هوشمند می‌توان به مزایای آن برای کاهش هزینه‌های آب و برق اشاره کرد.

نظارت بر سیستم گرمایش، آب و برق این امکان را فراهم می‌کند که مثلاً در زمانی که در خانه نیستید، برق اضافی یا سیستم گرمایشی یا سرمایشی به طور خودکار خاموش شود. به همین راحتی می‌توانید با مدیریت درست انرژی، هزینه‌های جاری منزل خود را کاهش دهید.

 

منبع:

https:/fanikara.com/blog/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%DB%8C%D9%88%DA%A9%D8%A7/