درب ضد سرقت یکی از انواع درهای امنیتی

 

درب ضد سرقت یکی از انواع درهای امنیتی است که برای جلوگیری از ورود سارقان و همچنین امنیت محل زندگی یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از درب ضد سرقت بیشتر به عنوان ورودی ساختمان‌های مسکونی یا تجاری و مراکز مهم دولتی نظیر بانک‌ها استفاده می‌شود.

حتی در برخی از موارد برای امنیت بیشتر از پنجره‌های ضد سرقت نیز استفاده می‌شود.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده‌ی درب های ضد سرقت عبارتند از:قفل ضد سرقت لولا، زنجیر در و چشمی دیجیتال

از مهمترین اجزای تشکیل دهنده ی در ضد سرقت دستگیره درب ضد سرقت است که معمولا هوشمند بوده و از محبوبیت بالایی برخوردارند.

برای باز کردن قفل‌های هوشمند باید از کلید هوشمند مخصوص آنها استفاده کرد.

همچنین به راحتی می‌توان با تلفن همراه، قفل هوشمند درب ضد سرقت را کنترل کنید. زیرا که اگر کسی اقدام به باز کردن در نماید،آلارم در به صدا در آمده و شما را مطلع می‌سازد.

لولاهای درهای ضد سرقت را معمولا طوری طراحی می‌کنند که کاملا از دید پنهان است تا سارقان نتوانند با اهرم کردن لولا را باز کنند.

زنجیر در نیز برای این است که در به راحتی باز نشود تا در کمی باز شود تا شما از شخصی که پشت در هست مطلع شوید. چشمی نیز یک لنز بسیار کوچک است که شما بتوانید بدون باز کردن در شخصی که پشت در هست را ببینید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی دستگیره های درب ضد سرقت به سایت digidl.net مراجعه کنید.

انواع در ضد سرقت

درب ضد سرقت از نظر جنس قاب به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

درب ضد سرقت چوبی: میتواند یک درب چوبی یا یک درب کامپوزیت با روکش چوب باشد، ساختار درونی این نوع درب‌ها می‌تواند چوب یا پشم سنگ نسوز باشد.

درب ضد سرقت فولادی یا آهنی: درب ضد سرقت آهنی دارای یک ساختار درونی چوبی یا پلی اورتان است، که روکشی آهنی یا فولادی دارد.

درب ضد سرقت آلومینیومی: دارای روکش آلومینیومی یا چوبی هستند. درب ضد سرقت آلومینیومی عایق حرارتی خوبی هستند و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را فراهم می‌کنند. ساختار درونی درب ضد سرقت آلومینیومی از پشم سنگ نسوز یا فوم پی یو ساخته می‌شود.

درب ضد سرقت کامپوزیت: این نوع درب ضد سرقت دارای ساختار درونی پوشیده شده با شیشه و پلاستیک یا چوب بوده و روکش آن چوب یا آلومینیوم است.

درب ضد سرقت UPVCدر این نوع درب‌ها ساختار درونی پر از چوب یا فوم پی یو است.

کارشناسان بر این باورند که برای ساختمان‌های مسکونی درب ضد سرقت چوبی و برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها درب ضد سرقت فولادی یا آهنی بهترین انتخاب است.

از انواع درب‌های ضد سرقت می‌توان بهدرب ضد سرقت فلزیاشاره کرد. این درهای ضد سرقت به علتایمنیواستحکام بالاییکه دارند محبوبیت زیادی دارند. درب های ضد سرقت بر پایه نوع روکش چوب، یراق آلات مورد استفاده و میزان برجستگی درب، به انواع مختلف تقسیم بندی می‌شوند. اما در تمام این مدل ها شاسی کشی فلزی داخلی، یکسان است.

 

ویژگی های درب ضد سرقت فلزی ایرانی و ترک

  • جنس ماده ای که درب ضد سرقت فلزی از آن ساخته می‌شود،فولاد نورد سرداست.
  • این نوع درب‌ها ضد حریق هستند.
  • به دلیل تعبیه شدن یک نوار درزگیر از جنس پلیمر در آن ها، از ورود گرد و غبار هم جلوگیری می کنند.
  • این درب هاعایق صوت و گرمانیز هستند.

 

در ساخت همه محصولات روش‌های ارزان نیز وجود دارد که باعث می‌شود از مواد کم کیفیت یا بی‌کیفیت در تولید آن‌ها استفاده شده باشد، درب ضد سرقت نیز از این مسئله مستثنی نیست. هنگام خرید درب ضد سرقت به مواد مورد استفاده در ساخت آن دقت کرده و توجه داشته باشید که حتما خدمات پس از فروش داشته باشد.

معمولا در های ضد سرقت ایده آل داراب چهار چوب هایی که از جنس فلز هستند و آلیاژهایی مقاوم دارند ساخته می‌شوند. 

به دلیل استفاده از متریالی همچون فولاد در دل درب ضد سرقت، وزن این درب ها نسبت به سایر درب ها بالاتراست.

این موضوع باعث می شود که جهت تولید درب ضد سرقت نیاز به لولاهای قوی و با کیفیت برای نگه داشتن وزن بالای درب باشد.

در این درب ها از دو لولای با کیفیت می بایست استفاده شود و همچنین بلبرینگ های بکار رفته در آن ها بایدکیفیت بالایی داشته باشند.

همانند چهارچوب و روکش درب ضد سرقت، متریال یراق آلات بایدبا کیفیت بالایی ساخته شوند.

دستگیره های کار شده در درب ضد سرقت نیز باید از جنسی مانند استیل باشد و و از قفل‌‌هایی با کیفیت بالا برندی همچون کاله ترکیه که رتبه نخست در تولید درب ضد سرقت در دنیا را دارا است استفاده گردد.

چنین قفل‌هایی امکان کپی برداری از کلید آن ها بسیار سخت است.

همچنین جنس دیگر ملزومات درب ضد سرقت مانند چشمی و قفل شب بند باید متناسب با سایر متریال به کار رفته در درب از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

درب‌های ضد سرقت دارای وزن بالایی هستند. این درب‌ها در حدود ۹۵ تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارند که دلیل اصلی وزن زیاد آن ها فولاد بکار رفته در آن‌ها است که بستگی به جنس روکش در و نوع چهار چوب دارد.

درهای امنیتی برای بهبود امنیت خانه شما از چند طریق کار می‌کنند.

آن ها یک قاب محکم دارند که اغلب از جنس استیل یا آهن فرفورژه است و این باعث می‌شود این درب ها بسیار امن تر از درب‌های خارجی معمول با قاب‌های چوبی یا پلاستیکی باشند.

یک قاب فولادی و یک صفحه نمایش استیل ضد زنگ نه تنها تلاش های نفوذ را بسیار دشوار می‌کند، بلکه از درب‌های دیگر نیز بسیار طولانی‌تر است. جنبه مهم دیگر درب امنیتی قفل‌ها است.

برای محافظت حداکثری، درب امنیتی شما باید دارای قفل‌های دارای کلید سنگین باشد و لولا پین غیر قابل جابجایی به جلوگیری از هرگونه تلاش برای عبور از یک درب امنیتی کمک خواهد کرد.

درهای امنیتی این احساس را به وجود می‌آورند که خانه شما کاملاً امن باشد و بنابراین به عنوان بازدارنده برای مزاحمان به خوبی عمل می‌کند.

کارشناسان گفته‌اند که وقتی متجاوزان درهای امنیتی را می‌بینند، نه تنها از تلاش جسمی جلوگیری می‌کنند بلکه از نظر روانشناختی نیز احساس می‌کنند که خانه حتی اگر حتی از درهای امنیتی نیز عبور کند خطرناک است.

ورود به درب امنیت نه تنها سخت است بلکه بسیاری از سارقان را حتی از تلاش باز می‌دارد. بهتر است که اطمینان حاصل کنید که پنجره های کنار درب بدون کرکره ساخته شده‌اند، به طوری که مهاجمان نمی‌توانند به راحتی شیشه را بشکنند.

منبع:

http://etedaal.ir/fa/news/247947/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA