قفل های بیومتریک چیست؟

بیومتریک به عبارت ساده، تجزیه و تحلیل آماری ویژگی های رفتاری در انسان در رابطه با فناوری است.

این فرایند اندازه گیری و جمع آوری داده های بیولوژیکی است که به طور معمول برای یک فرد منحصر به فرد است.

این نرم افزار رایج ترین نوع خود در حوزه شناسایی است، که در آن فن آوری برای جمع آوری داده های بیومتریک  و شناسایی هویت فرد مورد استفاده قرار می گیرد. که شرکت یوکا برای افزایش امنیت منزل شما از ویژگی بیومتریک در قفل های دیجیتال خود استفاده کرد.

تشخیص شکل موج صوتی در حال حاضر توسط سازمان های اجرای قانون با استفاده از نظارت سرویسی مستقر شده است.

 

قفل بیومتریک در قفل های دیجیتال یوکا

 

 

 چگونگی احراز هویت با بیومتریک

تشخیص صورت اغلب در جمع آوری مدارک دوربین مدار بسته استفاده می شود احراز هویت بیومتریک فرآیند تبدیل خصوصیات و رفتار انسانی به یک فرمت دیجیتال است. این به مراتب شایع ترین شکل شناسایی بیومتریک است و شایع ترین روش تأیید اعتبار اسکن اثر انگشت است اگر چه این می تواند شامل چهره، عنبیه، صدا، DNA و حتی نحوه حرکت یا انجام وظایف مانند تایپ کردن باشد.

بر خلاف اقدامات سنتی، احراز هویت بیومتریک نیاز به حضور شخصی دارد در حالی که داده ها گرفته می شود.

دقیقاً به این معنی است که غیرممکن است که هکرها بتوانند اعتبار یک شخص را سرقت کند، زیرا اطلاعات به طور ذاتی به یک فرد وابسته است.که بخاطر همین ویژگی قفلهای دیجیتال یوکا دارای ویژگی بیومتریک می باشند که بتوان این قفل ها را هک کرد.

 

 آیا بیومتریک می تواند هک شود؟

آنچه در مورد بیومتریک منحصر بفرد و عالی است این است که نه تنها امن ترین فرم احراز هویت محسوب می شود، بلکه از دیدگاه کاربر نهایی نیز ساده تر است.

این کاربر را مجبور می کند تا شماره های ID یا رشته های پیچیده رمز را بخاطر بسپارد و از همه مهمتر نیازی نیست سوالات و پاسخ های بازیابی رمز عبور مسخره را ارائه کند هیچ راهی برای از بین بردن DNA خود در خارج از برخی آزمایش های پرماجرا علمی وجود ندارد.

 

انواع بیومتریک

تلاش های اولیه برای احراز هویت بیومتریک نتیجه های متفاوتی را به وجود آورده است. در حالی که کاربران آن توانسته اند چندین سال از باز کردن گوشی های هوشمند خود با اثر انگشتشان استفاده کنند  بیومتریک  مبتنی بر صدا برای بانکی ثابت نشده است.

آی فون اپل و شرکت قفل های دیجیتال یوکا دارای جدیدترین فناوری تشخیص چهره هستند.

تکنولوژی شناسه Face ID از اسکن های مادون قرمز و نور قابل مشاهده برای شناسایی بلافاصله یک چهره شخصی را تجزیه و تحلیل می کند و برخی از ویژگی های قابل توجه مانند : مخفی کردن پیام های اطلاع رسانی را در صورت تماس با یک فرد غریبه اسکن می کند.

اپل همچنین ادعا می کند که احتمال اینکه کسی بتواند از اثر انگشت خود برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده کند۱ در ۵۰،۰۰۰ است، در حالی که شناسه Face آن را به ۱ در ۱،۰۰۰،۰۰۰ رسانده است. کافی است بگوئید، اگر این کار را بکند، تقریبا غیرممکن است که کسی گوشی شما را به صورت تصادفی باز کند.

 

چرا هنوز پین پر طرفدار ترین است

در حالیکه اصول پایه احراز هویت بیومتریک احتمالاً به طور باورنکردنی برای جلوگیری از هکرها اثبات شده است توسعه آن با سرعت تکنولوژی تعیین شده است. متأسفانه، صنعت تا به حال با سیستم دقیق ارائه نشده است که برای اعمال انبوه نیز مقرون به صرفه است. برای بهتر یا بدتر، گذرواژهها و تأیید اعتبار دو عامل همچنان روز را در نظر میگیرند.

قفل‌های هوشمند دیجیتالی دنیای آینده را ترسیم می‌کنند، به ویژه آنهایی که از قابلیت‌های بی‌نظیر بیومتریک استفاده می‌کنند.

برای خرید بهترین قفل‌های هوشمند بیرومتیک می‌توانید گشتی به بازار بزنید، ولی در پایان یک مدل از قفل‌های برند یوکا را انتخاب خواهید کرد. محصولات این برند شامل قابلیت‌های بیومتریک اعم از تشخیص اثرانگشت، تشخیص چهره، تشخیص کف دست و موارد دیگر هستند.

 

منبع:

https://saba.host/blog/%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F