ویژگی های قفل های دیجیتال

 

قفل شدن خودکار درب

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از خروج از منزل به شک افتاده باشید که در را بسته‌اید یا نه. این موضوع برای افرادی که دچار وسواس فکری هستند، بیشتر پیش می‌آید. اگر هم که مثل ماجرای اول نوشته، فوبیای ورود قاتل زنجیره‌ای به خانه‌تان دارید که دیگر بدتر! قفل الکترونیک خیالتان را از این بابت هم راحت خواهدکرد. شما دیگر نگران بازماندن درب منزلتان نخواهید بود. قفل‌های الکترونیک این قابلیت را دارند که دقایقی بعد از باز شدن، خودبه‌خود به صورت اتوماتیک، قفل می‌شوند. این مساله امنیت منازل را چندبرابر می‌کند.

 

سیستم هشدار

قفل‌های دیجیتال که روی درب‌ها نصب می‌شوند، سیستم هشدار پیشرفته‌ای هم دارند. این قفل‌ها در مواقع ضربه شدید به در به‌صورت اتوماتیک قفل می‌شوند و آژیر آنها فعال می‌شود. این قفل‌ها همچنین درمواقع بازماندن در بیش از چند دقیقه، آژیر هشدار می‌دهند. البته هشدارهای قفل الکترونیک به موارد امنیتی ختم نمی‌شود. بسیاری از قفل‌های الکترونیک، آژیر اعلام حریق هم دارند که با بالا رفتن دما از میزان خاصی از گرما، به صدا در می‌آیند.

 

اعمال سیستم‌های امنیتی بیشتر در مواقع دلخواه

از دیگر مزایای دستگیره‌های هوشمند دیجیتال ، گزینه‌های امنیتی پیشرفته‌تر در مواقع لزوم است. مثلا بسیاری از قفل‌های الکترونیک سیستم قفل دوبل دارند که ضریب امنیت منازل را به‌طرز قابل توجهی افزایش می‌دهند. در صورت فعال کردن قفل دوبل، ساکنان منزل باید بعد از اعمال موفقیت‌آمیز کد، اثر انگشت یا کارت، در مرحله بعد یکی دیگر از پروتکل‌ها را اجرا کند.

مثلا بعد از ورود رمز، اثر انگشت خود را اسکن کند. یا بعد از کشیدن کارت، رمز را وارد کند. این کار مثل کشیدن دو دیوار محکم اطراف خانه یا دفتر کار شماست که  کمک زیادی به بالا رفتن امنیت می‌کند.

قفل‌های دیجیتال، مجهز به قفل کودک هم هستند. با فعال شدن قفل کودک، خیال شما از بابت خروج ناگهانی کودکانتان از منزل راحت خواهد بود و قفل در از داخل خانه به سادگی باز نخواهد شد.

 

امکان مدیریت قفل در مواقع بحرانی

قفل‌های هوشمند که به‌صورت آنلاین در ادارات یا هتل‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند، طیف وسیع‌تری از گزینه‌های مدیریت را پیش‌روی شما قرار میدهند. مثلا شما می‌توانید برای مراکزی خاص از اداره یا هتل‌تان، محدودیت دسترسی ایجاد کنید و هرکسی نتواند وارد آن شود. جدا از گزینه‌های امنیتی، شما می‌توانید در مواقعی بحرانی مانند آتش‌سوزی، سیل یا زلزله، تمام قفل‌های ساختمان را غیرفعال کنید تا تردد راحت‌تر و کم‌دردسرتر صورت بگیرد.

 

استفاده مادام‌العمر

با خرید قفل‌های دیجیتال، برای هر بار عوض کردن منزل‌تان دیگر نیاز به خرید چندباره قفل ندارید. این قفل‌ها به‌ سادگی می‌توانند روی درب‌های دیگر هم نصب شوند. شاید خرید قفل‌های دیجیتال، در ابتدا گران و پردردسر به‌نظر برسد. ممکن است با دیدن قیمت‌های قفل‌های الکترونیک فکر کنید که آنها ارزش خرید ندارند یا برای خرید دچار تردید شوید. اما باید توجه داشته‌باشید که یک بار هزینه کردن برای تامین امنیت خانواده و استفاده از مزایای زیاد این قفل‌ها، حتی بیشتر از قیمت یک قفل دیجیتال ارزش دارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت نمایندگی رسمی قفل های دیجیتال کره‌ای یوکا به آدرس www.yuccahq.com  سر بزنید.

 

منبع:

https:/archline.ir/%d9%82%d9%81%d9%84-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%d8%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8/