مزیت فوق العاده گاوصندوق سیف باکس

سیف باکس

یکی از ابزارهای بسیار مهم که برای نگهداری و محافظت از اسناد و مدارک، پول نقد، طلا و جواهرات همچنین آلبوم‌های خانوادگی بسیار کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد گاوصندوق‌های سیف باکس است. این مدل از گاوصندوق‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند و با خیال آسوده می‌توانید مدارک خود را داخل آن نگهداری کنید.

 

مزایای گاوصندوق سیف باکس

به دلیل کوچک بودن این نمونه بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد دارد که می‌توانید محتویاتی مانند:

 

محافظت از پاسپورت، شناسنامه

مراقبت از مدارک پزشکی و نسخه‌های دارویی مهم

قرارداد کاری و بیمه نامه

پنهان کردن اسناد و مدارک سرمایه گذاری

نگهداری از کارت‌های بانکی و اسناد و مدارک چاپی

قرار دادن آلبوم‌های عروسی و خانوادگی و فیلم‌ها شخصی

محافظت از مدارک حقوقی و اسناد ملک

نگهداری از کلید‌های مهم در منزل یا کلید گاوصندوق

 

در واقع نمی‌توان گفت که قرار دادن اقلام و مدارک با ارزش برای جلوگیری از به سرقت نرفتن است بلکه تنها به دلیل شخصی بودن نمی‌خواهند که در دسترس سایر افراد دیگر قرار بگیرد به همین ترجیح می‌دهند که آن‌ها را در مکانی مانند سیف باکس نگهداری کنند.

 

نگهداری از بیمه نامه در گاوصندوق سیف باکس

 

بیمه نامه‌ها می‌تواند شامل بیمه نامه خودرو، اموال و دارایی‌ها، بیمه نامه پزشکی و یا منزل‌تان باشد به همین علت لازم است که در مکانی به دور از دسترس سایر افراد دیگر قرار بگیرد و از آن‌ها به خوبی نگهداری شود تا آسیب و خطری آن‌ها را تهدید نکند من جمله سیل، زلزله، آتش سوزی و حتی تخریب به دور باشد.

مناسب‌ترین و عالی‌ترین مکان برای نگهداری و مراقبت از بیمه نامه‌های فوق نگهداری از آن داخل گاوصندوق می‌باشد که به دلیل ضد نسوز بودن و داشتن محفظه‌ای فلزی همراه با قفل و ایمنی بالا طراحی شده است. مرکز فروش گاوصندوق در اصفهان انواع مدل‌های مختلف گاوصندوق سیف باکس را دارد.

 

 

قرار دادن پاسپورت و شناسنامه در سیف باکس

یکی از پر دردسرترین اسنادی و مدارکی که ممکن است شما را دچار مشکل کند گم شدن پاسپورت یا مدارک شناسایی است برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهترین کار این است که مدارک خود را در یک جای ایمن و مطمئن نگهداری کنید برای اطمینان بیشتر نیز می‌توانید یک کپی برابر با اصل از کلیه مدارک موجود تهیه کنید و در سیف باکس قرار دهید در این صورت اطمینان حاصل می‌کنید که مشکلی برای مدارک با ارزش‌تان ایجاد نمی‌شود.

 

مراقبت از مدارک پزشکی و نسخه‌های دارویی مهم

ممکن است که از دیدگاه شما کمی‌ عجیب به نظر برسد، اما نگهداری و محافظت از مدارک و پرونده‌ی پزشکی بسیار ضروری و مهم است.

زیرا ممکن است در اثر کم توجهی به این نوع از مدارک باعث شود که شما در زمانی که به آن‌ها نیاز دارید نتوانید آن‌ها را پیدا کنید و دچار مشکل شدیدتری شوید و یا وقت و سرمایه‌ی زیادی را هدر دهید، اما در صورتی که این مدارک را در یک مکان امن مانند گاوصندوق نگهداری کنید دیگر جای نگرانی نخواهد بود.

 

شاید بدانید که سازندگان گاوصندوق معمولا یک کلید مادر نیز می‌سازنند تا در صورت فراموش کردن رمز گاوصندوق بتوانند با استفاده از کلید به راحتی به محتویات داخل آن دسترسی پیدا کنند.

البته در نظر داشته باشید که گاوصندوق‌های که دارای قفل‌های بایومتریک هستند نیاز به داشتن کلید مادر نیست. زیرا کلید اصلی تنها شخص شما است که می‌توانید با استفاده از اثر انگشت خود، یا کف دست، چشم و یا هر هویت دیگری مانند چهره به راحتی درب گاوصندوق را برای شما باز می‌کند.

 

چنانچه که گاوصندوق شما دارای قفل بایومتریک نباشد و فاقد کلید یدک باشد. همچنین رمز آن را نیز از یاد برده‌اید بایستی به شرکت تولیدکننده آن مراجعه کنید تا متخصصان فنی در این باره اقدامات لازم را انجام دهند.

 

قرار دادن آلبوم‌های عروسی و خانوادگی و فیلم‌ها شخصی

یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین مدارکی که معمولا برای تمامی ‌افراد وجود دارد آلبوم‌های عروسی و خانوادگی است که یادآوری خاطرات دوران زندگی افراد است و به دلیل وجود حریم شخصی هیچکس دوست ندارد که توسط این تصاویر از آن سوءاستفاده شود به همین علت لازم است که حتما آلبوم‌های خانوادگی خود را از دسترس سارقان دور کنید.

برخی از افراد به دلیل جا گیر بودن آلبوم فیلم‌ها و تصاویر خود را بر روی فلش یا سی دی نگهداری می‌کنند که البته این نوع وسایل نیز باید به خوبی مراقبت شود که بهترین گزینه برای نگهداری از این نوع وسایل گاوصندوق‌ها هستند که از امنیت بیشتری برخوردار می‌باشند.

 

پنهان کردن اسناد و مدارک سرمایه گذاری در گاوصندوق

از دیگر مواردی که می‌توانید در سیف باکس‌ها نگهداری کنید محافظت از اسناد و مدارکی است که در حوزه‌های مختلفی مانند بورس و یا هر مکان و یا صنعتی سرمایه گذاری کرده‌اید مناسب‌ترین انتخاب است.

 

قرار دادن کارت‌های بانکی دارای موجودی در سیف باکس

بعضی از افراد به دلیل داشتن مجموعه‌ای از کارت‌های بانکی که به دلیل حمل و نقل کردن آن‌ها به صورت روزانه دشوار و غیر ضروری باشد به همین علت توصیه می‌شود که برای جلوگیری از گم شدن و یا دستبرد سارقین آن‌ها را داخل گاوصندوق نگهداری کنند.

 

محافظت از مدارک حقوقی و اسناد ملک در سیف باکس

مدارک حقوقی و وکالت نامه‌ها و سایر اسناد دیگر که مربوط به زمین می‌شود را بایستی در جایی مطمئن و ایمن نگهداری کرد تا در صورت لزوم بتوانید به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

حقیقتاً سیف باکس‌ها به دلیل کوچک بودن و وزن کمی‌ که دارند به راحتی قابل حمل می‌باشند و همین مسئله نقطه ضعف این مدل از گاوصندوق‌ها می‌باشد که شما می‌توانید با استفاده از پیچ‌هایی آن را به سطح زمین یا دیوار محکم کنید که به هیچ عنوان قابل جابجایی نباشد با این کار امنیت آن را دوچندان کرده‌اید.

 

نگهداری از کلید‌های مهم در منزل یا کلید گاوصندوق

مطمئناً افرادی که طلا و جواهرات یا پول نقد زیادی دارند برای نگهداری و مراقبت از آن‌ها منزل را انتخاب نمی‌کنند.

زیرا احتمال به سرقت بردن آن‌ها بسیار بالا است به همین علت با توجه به میزان امنیت گاوصندوق یکی از مطمئن‌ترین مکان‌ها برای نگهداری اموال و دارایی‌های با ارزش خود صندوق امانات بانک است که می‌توانید کلید آن را در گاوصندوق منزل خود نگهداری کنید حتی سایر کلید‌های دیگر خود مانند کلید یدک خودرو را نیز می‌توانید برای اینکه گم نشود و هر زمان که نیاز دارید به راحتی پیدا کنید داخل گاوصندوق نگهداری کنید.

 

منبع:

http://iran-kave.ir/%D8%B3%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3/