قفل دیجیتال چیست؟

قـفل دیجیتال اثر انگشتی محصولی است کـه بـر روی انواع درب‌های ورودی ساختمان به منظور دسترسی سریع و آسان،قابل نصب می باشد.

در این سیستم ها قفل های مکانیکی جای خود را به قفل هایی با ظاهر متفاوت و مکانیزم الکترونیکی داده اند.

مکانیزم عملکرد مشابه قفل های عادی می باشد با این تفاوت که به جای استفاده از نیروی دست برای باز کردن در ، جریان الکتریکی ضعیفی که بوسیله باتری تامین میگردد، سبب باز شدن قفل مکانیکی درب میشود.

عموما دلایل مختلفی یرای انتخاب این قفل ها بر روی درب های ساختمانی وجود دارد که به چند مورد از آنها می توان اشاره کرد.

 

اولاً دسترسی سریعتر و راحتر به داخل منزل میسر خواهد شد. نکته ی بعدی زیبایی بیشتر اینگونه قفلها در مقایسه با قفلهای معمولی می باشد.

 

با استفاده از این قفلها دیگر نیازی به حمل دسته کلید نیز نبوده و همچنین نیاز به ساخت کلید برای تمام اعضای خانواده نیز برطرف خواهد شد.

 

عموما استفاده از این قفلها سبب بالا رفتن امنیت ساختمان نیز میشود که البته این امر مستلزم استفاده از قفل های با کیفیت ساخت بالا ( نه فقط ظاهر زیبا) می باشد.

قفل الکترونیکی  در سیستم های شناسایی مختلفی عرضه میشوند.

مکانیزم های شناسایی رمزی، کارت های مغناطیسی RFID، تگ، اثرانگشت و یا مگنت، از جمله این سیستم ها هستند که  درب منازل بوسیله آن ها باز و بسته می شود.

در کنار باز کردن راحت قفل، می‌توانید از ورود و رفت و آمد همه افراد به خانه مطلع شوید.

همچنین به شما امکان می‌دهند امتیازات ویژه‌ای را به افراد مختلف مانند دوستان، اعضای خانواده یا پرسنل خدماتی خود جهت دسترسی به محیط داخلی اختصاص دهید.

بیشتر این قفل‌ها با اپلیکیشن موبایل کار می‌کنند، به طوری که اگر فراموش کرده‌اید که قفل درب را ببندید، اکنون به لطف داشتن قفل هوشمند، می‌توانید فقط با چند ضربه روی گوشی خود، درب را قفل کنید.

این روزها اکثر قفل‌های دیجیتال مستقیماً به وای فای منزل و محیط شغلی شما متصل می‌شوند و تقریباً در هر کجای دنیا که باشید قابل‌ کنترل هستند.

 

ممکن است بپرسید: «اگر اینترنت قطع شود چه باید کرد؟» باید بگوییم، بیشتر قفل‌های دیجیتالی دارای چندین قابلیت مختلف هستند،  برای مثال قفل دیجیتال Leo Max از برند معتبریوکـا دارای قابلیت باز شدن از طریق کد، قابلیت باز شدن با تشخیص چهره، قابلیت باز شدن از طریق کارت، قابلیت باز شدن از طریق کف دست و قابلیت باز شدن از طریق تلفن همراه است.

پس اگر یک قابلیت قابل استفاده نشود، می‌توانید از قابلیت دیگر استفاده کنید.

فواید و معایب قفل دیجیتال هر چه که باشند، استفاده از این قفل‌ها به طور فزاینده‌ای در ایران محبوب شده‌اند.

طبق یک گزارش، انتظار می‌رود بازار کشور برای ۲۰ سال آینده سریعترین رشد را در استفاده از قفل دیجیتال برای فضاهای مسکونی و اداری داشته باشند.

این بدان معناست که وسائل هوشمندی با عملکردها و گزینه‌های مختلف و متنوع، رشد سریعی داشته‌اند.

 

با این حال، آیا قفل دیجیتال انتخاب مناسبی است؟ اگر به دنبال افزایش امنیت و راحتی بیشتر هستید و می‌خواهید تکنولوژی را در جای جای زندگی خود احساس کنید، قفل دیجیتالی بخرید.

 

برای افزایش امنیت و راحتی، قفل‌های دیجیتالی برند یوکـا بهترین گزینه برای شما هستند.

محصولات این برند کره‌ای در عین زیبایی و لوکس بودن، دارای بالاترین کیفیت و دوام هستند.

 

منبع:

https://chelikdoor.com/blog/digital%20lock