قفل هوشمند چیست؟

قـفل های هوشمند جدید محصولی است کـه بـر روی انواع درب‌های ورودی ساختمان به منظور دسترسی سریع و آسان، افزایش امنیت، زیبایـی و قفل نمودن انواع درب ها نصب می‌گردد و با سیستم‌های متنوع امنیتی که در آن بکار رفته آرامش و امنیت هر چه بیشتر را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

 

در واقع قفل های مکانیکی جای خود را به قفل هایی با ظاهر متفاوت و مکانیزم الکترونیکی (قفل الکترونیکی و دیجیتال) داده اند .

 

به بیان دیگر می توان قفل الکترونیکی را سیستمی دانست که بر پایه یکی از مکانیزم های شناسایی رمزی، کارت های مغناطیسی  RFID ،  تگ، اثرانگشت و یا مگنت، درب منازل را باز و بسته می نماید .

 

 امکانات و مزایا :

 

نگران گـم کردن کارت‌ها نـبـاشـیـد  چون بـه راحـتـی و در عـرض چـنـد ثانـیه می‌توانید کارت گم شده را از کـار بیندازید .

 

نگـران فراموش کردن بستن درب نباشید چون در صورت لـزوم، قفل هوشمند  چند ثانیه بعد از بسته شدن، به صورت خودکار قفل می شود

 

با وجود این قفل‌های دیجیتال، دیگر نیازی به حمل پردردسر کلیدها ندارید. کـلید شما، کد شماست و کد شما در امن‌ ترین مکان یعنی درذهن شما می باشد .

 

کلیدهای لمسی و کارت‌هـای این قفـل‌هـای الکترونیکی (قفل دیجیتال کارتی) بسیار سبک و کـوچک هستند و وجـود آنها مانند دسته کلیدهای حجیم و سنگیـن نمی باشد (برخی از کارت های این محصول را می توانید به صورت بر چسب بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید تا مشکلی در حمل و نقل و یا گم کردن آن نداشته باشید.)

 

شما می‌توانید از کارت متروی خود نیز برای این قفل‌های دیجیتالی به عنوان کارت ورود به منزل یا دفتر خود استفاده کنید .

 

راحتی و زیبایی و مقاومت این قفل مثال زدنی می باشد .

 

به عـلت وجود دو صفحه فلزی محکـم و بـزرگ، که زیـر صفحات داخلی و خارجی قفل را پوشش می‌دهد و با پیچ کـاملا بـه یکدیگر کلاف می‌شـونـد، مقاومت درب، چـنـدیـن برابر می‌شود در صورتی که در قـفـل‌های معـمـولی دقـیـقا ضعـف در ایـن ناحیه می باشد .

 

ریـــمــوت  کــنتـرل  ایـن  قـفـل دیجیتال اخـتـیـاری اســت و مـی‌تـوانـیـد آن را  بـه دسـتـگـاهـتـان اضـافـه کـنــیـد .

 

باتری‌های دستگاه با استفاده متوسط ۱۰ مرتبه در روز از قفل، حداقل به مدت ۱ سال برای شما کار می‌کند (بـــدون ریموت ۴ بــاتـری و بــا ریــمــوت ۸ باتـری نیـاز است.)

 

در صورت ضعیف شدن باتری‌ها، قفل هوشمند به شما هشدار می‌دهد .

 

اگر به هشدار توجه نکردید و یا در مسافرت بودید و شارژ باتری ها تمام شده بود، شما می توانید توسط کلید مکانیکی که توصیه می شود، در خارج از منزل نگهداری شود، به راحتی درب را باز کنید (مانند قفل های معمولی.)

 

اگر شارژ باتری دستگاه تمام شده بود و کلید مکانیکی هم در دسترس نبود می‌توانید توسط یک باتری کتابی، برق لازم را فراهم و با رمز، اثر انگشت، کلید لمسی و یا با کارت وارد شوید .

 

اگر به دستگاه ضربه بخورد آژیر آن به صدا در می‌آید و سیستم ورود آن به مدت یک دقیقه از کار می‌افتد .

 

اگر درب باز بماند قفل هوشمند دیجیتال سه مرتبه هشدار می‌دهد .

 

این قفل الکترونیکی قابلیت نصب بر روی درب‌های راست باز شو و چپ باز شو را دارد .

 

قفل  دارای سنسور اعــلام حـریق می‌بـاشد (بـالای ۵۵ درجه سانتی گراد.)

 

قفل دارای سیـستـم ضـد سـرقــت و قــفـل دوبـل و نـیـز قـفـل کـودک می‌باشد .

 

قفل دارای دو استاندارد اصلی و معـتبر کـره جـنـوبی می‌باشد (KS & KPS).

 

این قفل‌ها می‌توانند بهترین کمک برای کودکان و بهترین خدمت برای سالمندان باشند .

 

 

کاربرد قفل خودکار و ریموت کنترل در اماکن اداری و پر رفت و آمد :

 

این قفـل دیجیتال به هنگام بسته شدن در، به صورت خـودکار قفل می‌شود، وقتی در قفل باشد از خـارج نمی‌توان بدون مجوز وارد شد ولی از داخـل امکان خروج وجـود دارد، فقط کافی است دستگیره دیجیتال را پایین بکشید تا در باز شود و پس از بستن در، بار دیگر به صورت خودکار قفل شود.

اگر قفل الکترونیکی را به ریموت کنترل مجهز کنید می‌ توان از آن به عنوان مجوز ازطرف منشی مستقر درخارج از اتاق و یا فـرد داخل اتاق استفاده کرد.

این امکانات، قفل‌های دیجیتال را به ایده آل‌ترین نوع کنترل و انجام عبور و مرور اداری تبدیل می‌کنند.

 

منبع:

http://www.arkashid.com/arkashid/digital-lock/news/3148/%D9%82%D9%81%D9%84–%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84–%D9%82%D9%81%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF–%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1%D8%A8