قفل هوشمند

 

هوشمند سازی خانه چیزی نیست که در فیلم‌های علمی و تخیلی می‌بینید. در حال حاضر تکنولوژی تنها توانسته درصد کمی از شرایط یک خانه تمام هوشمند را ایجاد کند.

پس اگر تا به حال به فکر هوشمند سازی منزل خود نبودید، خیلی هم دیر نشده! اکنون می‌توانید به بازار بروید و انواع و اقسام دستگاه های هوشمند خانگی را خریداری کنید.

اما همانطور که در بالا بیان کردیم، هوشمند سازی یک ضرورت است. به ویژه در این روزهای کشور که همه چیز قیمت و ارزش بالایی پیدا کرده‌اند، مراقبت و نگهداری از تک تک وسایل خانه با اهمیت است.

یک یخچال سامسونگ که تا دیروز تنها ۵ میلیون قیمت داشت، الان نزدیک به ۳۰ میلیون قیمت دارد. پس اگر سارقی وسایل خانه شما به سرقت ببرد، توان خرید آنها از عهده کمتر کسی بر خواهد آمد! بنابراین، لازم است در عصر حاضر، فکری اساسی در مورد امنیت فضا زندگی خود داشته باشید.

برای تهیه وسایل هوشمند، همه چیز بستگی به نیازها و مقدار بودجه دارد. برای خانه‌های ویلایی و خیلی لوکس که صاحب آن توان پرداخت تمام هزینه‌های هوشمند سازی را دارد، استفاده از همۀ وسایل کار پسندیده‌ای است.

مثلاً می‌توان از دوربین‌های امنیتی و قفل هوشمند، سنسورهای روشنایی، سیستم آژیر، سنسورهای حرکت (در صورت شکستن درب یا شیشه پنجره، دستگاه هشداری را به کاربر ارسال می‌کند) استفاده کرد.

اما بیشتر خانه‌ها که سرپناه قشر متوسط جامعه هستند، اوضاع کاملاً متفاوت است. هزینه پرداخت یک سیستم کامل هوشمند سازی از عهده بسیاری از افراد خارج است، اما این جمله بدین معنا است که نمی توان خانه هوشمند داشت؟ بهترین راه برای داشتن حداقل یک وسیله هوشمند خانگی، این است که بفهمیم یک دزد چگونه وارد خانه می‌شود.

بیشترین سارقین از درب اصلی خانه اقدام به ورود می‌کنند، پس می‌توان حدس زد که قفل درب جایی است که همۀ توجهات را به خود معطوف می‌کند.

اما یک قفل ساده مکانیکی به‌راحتی باز می‌شود! اما بهترین دستگاه هوشمند برای حفظ امنیت فضای منزل، خرید و نصب قفل دیجیتال است. این قفل خود به تنهایی دارای انواع بیومتریک، صفحه کلید و قفل کارتی است.

نوع بیومتریک نیز به انواع قفل اثرانگشتی، تشخیص از طریق عنبیه چشم، تشخیص از طریق کف دست و موارد دیگر تقسیم می‌شود.

برخی از ویژگی‌های قفل دیجیتال شامل راحتی در استفاده، کیفیت بالا، ضد ضربه بودن، ضد هک و بسیاری موارد دیگر است. حتی همین قفل به افزایش زیبایی و لوکس بودن خانه شما نیز کمک می‌کند، زیرا ظاهری مدرن، شیک و لاکچری دارد.

پس نه تنها نیاز نیست خانه‌ای لوکس داشته باشید تا وسیله هوشمند را برای آن خریداری کنید، بلکه یک قفل هوشمند می‌تواند اِلمانی برای لوکس و زیباتر کردن نمای بیرونی منزل باشد.

منبع:

https:/fanikara.com/blog/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%DB%8C%D9%88%DA%A9%D8%A7/